Sejarah tak mungkin berulang

Assalamualaikum, sedar x sedar harini dah masuk 8 Syawal, rasa macam kejap je abis ramadhan dan kejap juga dah seminggu lebih kita berhari raya. So banyak ke dapat duit raya?Atau banyak habis sedekah duit raya??

Kepada mereka yang kerja gov, jangan risau, next week kita dapat gaji ok! hehe..tapi kepada mereka yang kerja swasta, saya x pasti pulak bila gaji dapat, mungkin setiap 1hb kot..kalau setiap 1hb so kena la tunggu lagi setengah bulan..hurmm..sabo..sabo..

Tapi, bagi mereka yang buat part time Public Gold ni, sepatutnya minggu ni dah dpt, tapi disebabkan semalam hari Malaysia, so kena la tunggu next week..hehe..insyaAllah next week cek clear..

Best jugak ni, duit part time masuk..duit kerja full time pon masuk.. best jugak jadi agen, tambah2 orang yang berpendapatan rendah, boleh la masyuk sket..habuan nak lepas bayar duit minyak ulang alik pegi keje, bayar bil lektrik, air, astro, talipon, internet dan lain2..

So kalau dah ade side income macam ni, kira gaji full time yg kita dapat boleh la sedikit sebanyak buat saving atau tambah stok emas yg ade..

Tambah emas lagi..tak abis abis tambah emas..hihi..kenapa perlu tambah emas??Kalau tuan-tuan nak tau, yang ni mmg saya slalu sangat cerita dalam blog saya..saya mula membeli emas public gold ni masa tu bulan SEPTEMBER 2009.


Sebelum saya cerita panjang lebar, cuba kita tengok harga semasa emas Public Gold sekarang, 750pm, 17 September 2010

 



Sejarah tak mungkin berulang

Ha..kalau anda tengok harga kat atas tadi tu adalah harga 1Dinar pada waktu sekarang ni. Mahal tak??Ape mahal??hehe..jawapan yang sama juga saya sebut masa 1 tahun yang lepas..jom kita tengok macam mana harga tahun lepas.


Tahun lepas, lebih kurang 10 September 2009 (baru jumpa resit sebab tu tau tarikh bila heheh), saya mula membeli dengan 1 dinar. Masa tu harga 1 Dinar cuma RM496.00. Tapi bila orang tanya mahal ke tak harga emas masa tu?? hishh..memang kompem la saya kata MAHAL!!

Tapi, mahal2 pun saya beli jugak, sebab saya fikir, pembelian emas ini adalah untuk jangka panjang..lagipun saya bukan main beli je terus..biasa la..takut jugak..bila dengar sana orang kena tipu sini orang kena tipu.

Jadi, kalau anda nak tau camne nak bezakan pelaburan emas ini skim atau tak, boleh baca artikel2 saya sebelum ini.[klik sini]

Jadi, lepas saya buat kaji selidik mengenai pelaburan emas di Malaysia ni, saya pon memilih Public Gold.

ok, jom tengok resit emas 1 dinar saya masa tahun 2009 (September).



Masa saya mula-mula beli 1 dinar ni, saya beli kat Bishop street, salah satu branch Public Gold. Bagi yang belum tahu, HQ ataupun ibu pejabat Public Gold ni di Bukit Jambul [klik sini], Pulau Pinang.

Jadi kalau kita tengok harga emas 1 dinar harini? RM598..nak senang kata lebih kurang RM596 la..

ok jom kita cuba buat calculation sikit.

10 September 2009 : RM496.00

17 September 2010 : RM598.00

Perbezaan harga : RM102 katakan RM100

jadi keuntungan, RM100 = 20.16%

Jadi, pendek kata, x sia2 saya beli emas masa tu walaupun harga emas tengah mahal masa tu..hehehe..Sebab ape?nak tunggu harga emas murah macam setahun lepas baru nak beli?? hurmm SEJARAH TAK MUNGKIN BERULANG :)


Sebab, kita kena fikir jangka panjang..jangan fikir jangka pendek..Saya faham, semua orang nak cepat kaya..betul?nak cepat berduit..nak cepat untung..tapi jangan disebabkan nak cepat untung sampai ada diantara kita yang join SKIM pelaburan tu..

Kepada mereka yang berminat nak tahu pasal emas ni..teruskan membaca blog saya..dan teruskan bertanya supaya blog ni menjadi lebih lengkap dengan soalan2 dari anda semua..

Saya amat hargai setiap soalan dari anda..jangan malu2 bertanya ok!

Kepada yang berminat nak pergi seminar, senarai seminar perniagaan emas ada kat bawah ni..

 
klik pada gambar untuk gambar yang lebih jelas
kepada yang berminat nak hadiri seminar, seperti biasa, just bagi detail berikut kat saya

  1. nama penuh
  2. no kad pengenalan
  3. no talipon/no untuk dihubungi
  4. lokasi seminar
hantarkan maklumat tersebut kepada saya di talian 012-5853035

Jom kita kembangkan network inspirasiemas..insyaAllah saya akan cuba bantu anda semampu yang mungkin :)

Kalau berminat nak jadi agen dan berhajat besar agar muka anda terpapar diblog ini [klik sini]

Kalau taktau nak download borang agen kat mana [klik sini]

kalau nak tanya soklan banyak2 [emel ke inspirasiemas@gmail.com]

kalau nak sms@ call saya [012-5853035]



kalau nak..ahha..berapa banyak kalau nak la..
oklah...sekian dulu penulisan saya kali ni..Assalamualaikum..

p/s: untuk paparan yang lebih menarik, sila lawati blog baru saya http://www.inspirasiemas.com

1 comments:

zaman on February 1, 2011 at 8:17 AM said...

well said bro! GOLD is FUTURE

 
Inspirasi Emas Copyright © 2009 Blogger Template Designed by Bie Blogger Template