Tak cukup duit nak beli emas? Kami ada penyelesaiannya...

Assalamualaikum..

Alhamdulillah, sejak akhir2 ni..semakin ramai yang mula sedar akan kebaikan menyimpan EMAS.
Syukur sangat2..Tapi kenapa pulak saya nak rasa bersyukur?? Saya bersyukur sebab anda semua mula kenal apa itu EMAS. 

Saya mahu, kita bersama2 KAYA dengan EMAS..sebab emaslah nilai kekayaan sebenar..
Emas memang dah dijanjikan Allah suatu logam yang sangat berharga..sampai bila2..hinggakan syurga juga dihiasi dengan  EMAS dan perak.

Sejak jadi tokei EMAS ni, ramai yang cakap saya KAYA..tapi kenapa?sebab apa?sebabnya..Semua orang tau..EMAS tu sangat MAHAL..sngat berNILAI...inilah yang dinamakan keKAYAan sebenar..

Tapi kalau tanya saya ade CASH tak?haha..terus terang saya cakap saya tak banyak simpan CASH..
tapi kalau saya betul2 memerlukan CASH..anytime saja..saya boleh jual emas emas saya tu..
tak pun boleh PAJAK je kat ar-rahnu..

Jadi pendek kata, Kalau anda ada EMAS = Anda berDUIT

Cerita tentang pengalaman saya..

Saya mula menyimpan dengan 1 Bulan 1 dinar..
masa tu 1 Dinar baru RM497 (Sept 2009)..tapi sebenarnya agak sedih jugak la..saya mula kenal emas ni lewat sikit..kawan saya En Hizwan yang mula kenalkan saya dengan emas ni..masa dia beli emas 1 Dinar bulan Jun-Julai 2009 masa tu baru RM460++ Tapi takpe..saya tetap terus menyimpan 1 Bulan 1 Dinar (walaupun pada hakikatnya hati saya dah rasa macam mahal sangat Emas yang saya beli masa tu) tapi syukur Alhamdulillah..EMAS ni..berapa saja nilai dia..orang tetap akan kata mahal..betul tak?tak penah orang kata..MURAHHHHNYEEEEEE harga emas..ehhehe melainkan tokei2 emas je akan cakap camtu.. :)

Jadi bagi mereka yang nak menyimpan emas..saya cadangkan mulakan menyimpan emas dengan 1 bulan 1 Dinar..


Kalau x mampu juga..ada 1 lagi cara..iaitu dengan 4 bulan 1 dinar..
Jom kita baca artikel dibawah..artikel ni saya petik dari sahabat emas saya En Fithrie admin bijakemas.com :) jom sama2 kita  baca..


Salam daripada Bijak Emas,


Ketika artikel ini dihasilkan harga emas dunia telah naik tinggi dengan harga sekarang pada paras USD1214.70/oz. WOW! Amat tinggi berbanding minggu lepas [Rujuk www.kitco.com]. Ramai yang mengikuti nasihat supaya memborong emas pada minggu lepas. Dan telah ramai yang telah pun membeli. Namun, harga emas dijangka akan terus melonjak dan menuju ke puncak. Ianya akan pergi lebih jauh lagi. Kepada yang belum lagi memiliki emas anda, adalah elok untuk memulakan simpanan anda dalam bentuk emas sekarang.


Hmmm...ramai yang merungut tidak dapat membeli emas kerana dikatakan harganya yang mahal. Ya! Memang harga emas mahal, tahun lepas pun harganya mahal, malah tahun-tahun terdahulu pun orang ramai mengatakan harga emas mahal. Tahukah anda bahawa emas telah mengekalkan kuasa membeli sejak beribu-ribu tahun dahulu dan hingga sekarang kuasa membeli emas tetap sama. Adalah beruntung orang yang menyimpan emas kerana dapat melindungi kekayaan dan nilai wang yang anda simpan.


Jadi, apa yang anda boleh lakukan untuk memiliki emas Public Gold daripada Bijak Emas? Saya ingin mewar-warkan kepada anda bahawa Public Gold ada menyediakan satu kaedah membeli emas yang amat mudah iaitu Program Pembayaran Mudah atau Easy Payment Program (EPP).


Program ini amat mudah. Anda cuma perlu akad (lock) harga emas yang anda ingin miliki [klik sini], membuat pembayaran selama 4 kali (bulan) dan setelah selesai membuat bayaran pada bukan ke-4, anda akan memperolehi emas tersebut.  Caj pentadbiran akan dikenakan sekali sahaja sebanyak 0.5% daripada jumlah pembelian anda.


Saya akan tunjukkan ilustrasi kepada anda seperti dibawah:-


Contoh 1
Pelanggan A membeli Public Dinar 1 dinar pada 13/7/2010 jam 11 malam. Pada waktu itu 1 dinar berharga RM584.00 Beliau ingin membuat pembelian secara EPP.


Pengiraan:
RM584.00/4 [EPP hanya membenarkan ansuran sebanyak 4 kali (bulan) sahaja] = RM146.00
Caj Pentadbiran = RM584.00 x 0.5% = RM2.92
Setiap bulan Pelanggan A perlu membayar kepada Bijak Emas RM146.00 selama 4 bulan.
Nota: Caj Pentadbiran perlu dibayar semasa pembayaran pertama.


Perhatikan gambar di bawah sebagai rujukan.




Pelanggan A akan memperolehi 1 dinar beliau selepas tarikh akhir pembayaran. Dalam contoh ini selepas bayaran akhir pada 13 Oktober 2010.
Contoh 2
Pelanggan B membeli jongkong Public Gold 20g pada 13/7/2010 jam 11 malam. Harga semasa pada waktu itu ialah RM2824.00. (Pembeli berada di Pulau Pinang, jadi kos pengangkutan dikecualikan). Pembeli membuat pilihan EPP sebagai bayaran.
Pengiraan:
RM2824.00/4 [EPP hanya membenarkan ansuran sebanyak 4 kali (bulan) sahaja] = RM706.00
Caj Pentadbiran = RM2824.00 x 0.5% = RM14.12
Setiap bulan Pelanggan A perlu membayar kepada Bijak Emas RM706.00 selama 4 bulan.
Nota: Caj Pentadbiran perlu dibayar semasa pembayaran pertama.
Perhatikan gambar di bawah sebagai rujukan.



Pelanggan B akan memperolehi jongkong emas 20g beliau selepas tarikh akhir pembayaran. Dalam contoh ini selepas bayaran akhir pada 13 Oktober 2010. 
Bukankah mudah? Ini adalah salah satu kaedah yang ditawarkan oleh Public Gold kepada bakal pelanggan-pelanggan mereka. Oh ya! Anda juga boleh melangsaikan bayaran EPP jika anda mempunyai cukup wang sebelum tamat tempoh perjanjian EPP. Dan anda akan mendapat emas anda lebih awal daripada tarikh ditetapkan.
Kesimpulannya, kepada yang berminat untuk memiliki emas keluaran Public Gold dan ingin menggunakan EPP, bolehlah menghubungi saya ataupun ejen-ejen Bijak Emas yang berhampiran dengan anda. Ingat! Menyimpan emas menjamin masa depan anda. 

So macam mana? Kami sentiasa akan membantu anda..kami cuba yang terbaik untuk membantu anda supaya simpan EMAS..suatu hari nanti anda pasti cakap

"Mujurla aku simpan emas 2-3 tahun dulu..sekarang nilai emas yang aku ade dah melebihi harga yang aku beli dulu..."

Kenapa saya begitu yakin? Sebab semua tu saya dah alami..ehehhe..so sama2 la kita kongsi ilmu ni..

Untuk sebarang pertanyaan lanjut, boleh hubungi saya di 012-5853035 (Amir) atau emelkan saja sebarang bentuk soalan anda ke inspirasiemas@gmail.com atau mana2 agen saya..


Kami di Inspirasi Emas sedia membantu anda :)

3 comments:

pokli on July 25, 2010 at 12:09 AM said...

terima kasih atas perkongsian yang BIJAK

Anonymous said...

Broo.. nak join mcm ne yee???

Anonymous said...

Ops.. name fauzi.. nak join mcmne yee??? ,<017-7248774> Area Pahang

 
Inspirasi Emas Copyright © 2009 Blogger Template Designed by Bie Blogger Template