Bagaimana Nak Mula?

Hai semua..

ok disebabkan ramai yang call saya tanya macam mana nak mula?macam mana nak beli emas ni? so x jadi masalah..kat sini saya nak cerita sikit..

Sebenarnya senang saja..seperti yang anda smua maklum..harga emas ni sentiasa dalam trend menaik..walaupun ada kala harga jatuh adakala harga naik..tapi secara keseluruhannya..harga emas tetap dalam trend menaik..
cuba tengok graf kat bawah ni..untuk jangka masa 10 tahun..



semua ni anda buleh rujuk dekat website http://www.kitco.com

ok..dah tengok? ok sekarang pulak..saya nak bagi tau macam mana nak mula?

anda semua buleh la rujuk web ni www.publicdinar.com untuk emas dinar, tak pun kalau ade yang berminat nak simpan emas bar (jongkong)bleh la rujuk www.publicgold.com.my

Harga terkini bagi Emas Public Gold, adalah seperti jadual dibawah.



yang kat bawah ni pulak harga terkini Emas Public Dinar


sebenarnya ramai juga yang tanya apa beza Emas Public Dinar(PD) dan Emas Public Gold(PG). PD dan PG adalah dibawah keluaran syarikat yang sama iatitu dari syarikat Public Fine Gold International Sdn Bhd atau lebih dikenali sebagai Public Gold.

Beza emas PG dan emas PD adalah ketulenannya

emas PG ketulenannya adalah 999 atau kalau bahasa kampung tu emas 10, terdapat dalam bentuk;

  • 20 gram
  • 50 gram (bentuk Bar)
  • 50 gram (bentuk syiling/coin)
  • 100 gram
  • 1 kilogram
emas PD ketulenannya adalah 916, terdapat dalam bentuk;

  • 1 Dinar
  • 5 Dinar
  • 10 Dinar


hurmm..emas bar dan emas dinar adalah seperti gambar di bawah ni..



lepas dah cek harga kat web public dinar atau public gold tadi...
so bleh la call saya 012-5853035 (amir) x pun ym saya kat pharmacist_usm (24jam online) untuk lock harga tu.. sebab kalau x lock takut harga tu naik pulak bila nak beli nanti..

kawasan2 yang boleh buat tempahan kat saya :

1. pulau pinang
2. perlis
3. kedah
4. Perak ( Ipoh dan kawasan2 dekat2 ipoh je)

so jangan tunggu lama-lama..lock price sekarang..harga naik ke harga turun ke..anda pasti x rugi..nak tau kenapa?nanti saya ajar caranya ok ;)

ingat BELI EMAS, PASTIKAN ANDA DAPAT EMAS ..ini la pelaburan yang sebenar..

0 comments:

 

About Me

My photo
Untuk maklumat/info free mengenai emas. Anda hanya perlu sms@call saya 0125853035. Atau tinggalkan sebarang bentuk soalan di ruangan sembang(chat). Saya akan cuba reply secepat yang mungkin. Semoga kita semua beroleh kejayaan..
Inspirasi Emas Copyright © 2009 Blogger Template Designed by Bie Blogger Template