Kuok kekal terkaya di Malaysia

Assalamualaikum...


Anda kenal mereka-mereka ini??Ha...diorg ni la individu terkaya di Malaysia..tgk je la brape nilai kekayaan yang diorg smua ni ade??ni masa tahun 2007..

sumber:

Meshio.com - Malaysia Personal Finance blog Buy Malaysia Travel Insurance Online at InsuranceOnline.my

tapi semalam, kluar lagi berita mengenai diorg semua ni..wow..anda bleh tgk le..semakin lama semakin bertambah nilai kekayaan diorg..fuhh best betul..

tapi macamana dengan kita??hehe..semakin hari poket makin kosong?atau semakin penuh berisi? jom kita baca petikan berita dari kosmo semalam..28 Mei 2010

SINGAPURA - 40 individu Malaysia memiliki kekayaan bernilai AS$51 bilion (RM167.9 bilion) iaitu peningkatan sebanyak AS$$36 billion (RM118.58 bilion) berbanding tahun lalu dan AS$46 bilion (RM151.52 bilion) yang direkodkan pada tahun 2008.
Menurut senarai individu terkaya Malaysia oleh Forbes Asia, kombinasi kekayaan individu berkenaan telah meningkat sebanyak 42 peratus bersandarkan kepada penjanaan daripada perkembangan ekonomi yang semakin baik.









Peningkatan keseluruhan itu adalah sejajar dengan peningkatan sebanyak 32 peratus Indeks Komposit Kuala Lumpur dan pengukuhan ringgit berbanding dolar Amerika sebanyak 11 peratus sejak 12 bulan lalu.
Mengekalkan kedudukan sejak tahun 2006 dalam menerajui senarai itu ialah Tan Sri Robert Kuok.
Menurut Forbes, Kuok yang berusia 86 tahun itu memiliki peningkatan kekayaan kepada AS$12 bilion (RM39.52 bilion) dengan kenaikan sebanyak AS$3 bilion (RM9.88 bilion) pada tahun lalu. 
Taikun telekomunikasi, Ananda Krishnan pula menduduki tempat kedua dengan kekayaan sebanyak AS$8.1 bilion (RM26.68 bilion) dengan peningkatan sebanyak AS$1.1 bilion (RM3.62 bilion) tahun sebelumnya.
Tempat ketiga dalam senarai tersebut ialah Tan Sri Lee Shin Cheng dengan AS$4.6 bilion (RM15.15 bilion), peningkatan berbanding AS$3.2 billion (RM10.54 bilion) pada tahun 2009.








Jadi..saya harap sangat kita semua ade perancangan untuk berjaya macam diorg..kalau x tersenarai macam diorg ni pon at least kita punya aset boleh menampung anak2 cucu kita nanti..kan bes..tapi..jangan lupa..bila da kaya..jangan la lupa bayar Zakat pulak ;)

Kata kunci yang saya nak cakap kat sini:

Emas adalah Aset..Aset adalah sumber Kewangan..Xde duit jual Aset dapat duit..hehe..renung2kanlah..
:)

0 comments:

 

About Me

My photo
Untuk maklumat/info free mengenai emas. Anda hanya perlu sms@call saya 0125853035. Atau tinggalkan sebarang bentuk soalan di ruangan sembang(chat). Saya akan cuba reply secepat yang mungkin. Semoga kita semua beroleh kejayaan..
There was an error in this gadget
Inspirasi Emas Copyright © 2009 Blogger Template Designed by Bie Blogger Template