Berkongsi pengalaman..Kenapa simpan emas??

Assalamualaikum semua..

Alhamdulillah, sebab saya berkesempatan nak tulis blog lagi kali ni..ramai yang suruh sy update blog slalu,..hehe sori la..agak bz sejak akhir2 ni..mana tak nya..minggu lepas pergi Sabah seminggu..minggu ni pulak da start kerja.

Bagi yang x tahu lagi...saya sebelum ni x sesibuk macam sekarang ni..sebab bulan Januari-Mac lepas saya agak free sebab cuti..so x jadi masalah untuk sy turun kl-ipoh-kedah-sabah-dan penang untuk hantar stok emas..tapi disebabkan dah mula kerja 12hbApril2010, so agak bz sket..x sempat nak update blog..tapi jangan risau, saya tetap akan luangkan masa untuk anda semua..


ha..yang bewarna MERAH tu kawasan-kawasan yang saya dah pergi hantar stok..fuh..penat..
InsyaAllah next week saya akan ke Kedah untuk hantar stock lagi.. :)

Segala bentuk soalan pasti saya akan jawab. Anda smua boleh juga emelkan soalan-soalan anda ke inspirasiemas@gmail.com insyaAllah, saya pasti akan reply..

ok..kali ni saya nak kongsi bersama anda semua..RAHSIA kenapa saya menyimpan emas&berniaga emas. Khas untuk anda smua pembaca setia blog ini.


"abg2, kakak2, adik2, pakcik makcik..saya nak tanya..tau x emas tu ape???"
 Bila bercakap tentang EMAS saya yakin..100% semua orang pasti tahu apa itu emas. Jadi, x susah untuk saya terangkan apa itu emas kepada semua..sebab??sebab semua orang dah tau ape itu emas..emas sejenis logam yang berharga..baik laki perempuan melayu cina india xkira apa bangsa sekali pun..semua umat manusia dah kenal emas tu..semua bersetuju EMAS adalah sejenis logam yang amat bernilai..

kalau x percaya..kalau anda ada emas..cuba campak tepi jalan..kalau orang nampak??orang nak kutip x?ke orang akan tengok je emas tu..xbuat ape2?ehhehe..tapi nasihat saya...kalau nak campak emas tu..jgn campak merata2..buang je kat kawasan umah saya..buleh saya ambik simpan.. ;)

Untuk pengetahuan semua..bagi yang kenal saya..mungkin diorg dah tau..saya ni jenis yang x banyak cakap..kalau org tu sy x kenal..jadi saya mmg x banyak cakap..So sesuai ke saya nak berniaga ni?ehehhe..jadi..bagi yang ade jenis2 perangai macam saya ni..jenis yg x banyak cakap kalau x kenal orang..tapi minat gila nak ceburi bidang perniagaan..hah..ni la satu jenis cabang perniagaan yang sesuai untuk anda..kenapa??


Sebab..berniaga emas ni, takperlu susah susah nak bercerita panjang..semua orang dah tau ape itu emas..

Pernah tak anda tengok macam mana kehidupan tokei EMAS?? macam mana kehidupan diorg? naik kereta mewah umah diorg lak besar2..best betul..kenapa semua ni berlaku??kaya sangat ke diorg ni?? ha..ini la rahsia tokei emas...rahsia perniagaan emas..

Harga emas sentiasa naik, lagi lama stock emas tu lagi tinggi la keuntungan yang tokei emas dapat..maksud saya..kalau 10 tahun dulu tokei emas ni beli emas dengan harga lebih kurang USdollar 300 untuk satu auns, sekarang harga emas dah berapa?? contohnya sekarang ni..tahun 2010 harga emas untuk satu auns (Oz) dah lebih kurang USdollar 1160..huh..dekat 400% tu keuntungan tokei emas ni..

tak percaya??haa..percayala..itu la kenyataan..itulah realiti..anda buleh rujuk sendiri harga emas tersebut di www.kitco.com


Jadi, walaupun emas tersebut tak terjual , tokei emas x pernah rugi..sebabnya?sebab kalau orang x beli sekarang, orang akan beli hari-hari akan datang atau tahun2 akan datang..jadi kenapa tokei emas nak risau??hehehe..betul x??tapi kalau saya berniaga benda lain??kalau x laku..tahun2 akan datang harga barang tu akan naik x?ambik contoh jualan henpon la..kalau dulu2 henpon besaq gila..macam tongkoi kayu..tapi kalau henpon tu saya jual sekarang?ade ke orang nak beli???hehehe..hah..itu point ke 2..
Stock emas yang harganya sentiasa naik dalam jangka masa panjang.. 
Kalau anda semua nak tahu...salah satu sebab kenapa saya nak jadi agen Public Gold sebab perkataan kat bawah ni..

"Berniaga Sambil Melabur"

macam mana tu??haa..macam keadaan tokei emas tadi la..diorg ni seolah-olah berniaga sambil melabur..emas-emas yang diorg ada tu..kalau ade orang nak beli diorg jual le...tapi kalau xde orang nak beli...diorg x kisah pon..xpayah nak pening2 kepala..sebab??sebabnya..emas tersebut tetap akan naik harga..jadi KENAPA NAK PENING KEPALA? ini la yang dinamakan pelaburan..xbuat ape2 pon emas tu naik harga..hehehe..best x?

Emas ni sentiasa ade permintaan, x kisah harga tengah mahal ke...harga tengah murah ke..mmg kompem orang akan beli..percaya x?sebagai contoh..Sifu Emas En syukur ade cakap...

katakan harga emas tengah naik,
" Eh sayang...abang rasa kita tangguh dulu la perkahwinan kita..abg x mampu la beli rantai emas sayang..mahal sangat la,..harga emas dah melonjak naik ni..kita tunggu harga emas turun ye sayang..baru kita beli barang2 kemas sayang.."

perghhh..sanggup tangguhkan perkahwinan semata-mata harga emas naik?ade ke??haaa...
tapi kalau harga emas tengah rendah...memang berduyun-duyun orang akan tempah stok..sebab ape?sebab diorang nak kaut untung lebihhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh....

jadi kat sini...xde istilah orang x beli emas time emas harga mahal..dan tambah xlogik kalau xde orang nak beli emas time emas murahh...

ok la sahabat semua..nanti ada masa lagi saya bagi tips2 dan pengalaman2 lain.. :)
hubungi saya 012-5853035 jika ade sebarang persoalan..

Assalamualaikum...

0 comments:

 

About Me

My photo
Untuk maklumat/info free mengenai emas. Anda hanya perlu sms@call saya 0125853035. Atau tinggalkan sebarang bentuk soalan di ruangan sembang(chat). Saya akan cuba reply secepat yang mungkin. Semoga kita semua beroleh kejayaan..
Inspirasi Emas Copyright © 2009 Blogger Template Designed by Bie Blogger Template