Lokasi Public Gold


Assalamualaikum semua...
Ok..rupa-rupanya masih ramai yang x tahu kat mana lokasi Public gold nih..
 Public Gold ni dilahirkan di Pulau Pinang di Bukit Jambul..

Bukit Jambul, atau nama ringkas dia kalau orang Penang panggil BJ la..x pun lebih manja disebut bukit jambui..hehe..BJ ni memang salah satu shoping kompleks yg sentiasa penuh sesak dengan orang..pergi la pukul brapa pun..mesti penuh dengan orang ramai..tambah2 pendatang asing..ramai yg kerja kat BJ kompleks ni..

Teringat lak zaman muda2 dulu masa study kat USM, nak p KOMTAR jauh sangat..so terpaksa la pegi BJ ni..asal dapat biasiswa je..terus perabih duit main boling ngan kawan2...hehehe.. sampai sanggup ponteng kuliah..isk isk isk..jgn amalkan ok!hehe..

Ok..sebenarnya, HQ Public Gold ni terletak betul2 depan BJ..kalau sapa x pernah mai sini, cakap je kat pakcik teksi tu..

"pakcik buleh hantaQ saya p bukit Jambui x?" 
kalau x silap saya lebih kurang 15-20 minit la dari airport x pun bagi yang datang dengan Bas..lebih kurang 10-15 minit je dari Stesen Bas Express Sg Nibong (ala..kat Tapak Pesta Pulau Pinang tu..)

Head Office


Public Fine Gold International Sdn Bhd
12E-1st Floor, Jalan Rumbia,
11900 Bukit Jambul,
Penang, Malaysia.
Ms. Janelle
Mobile: 012-528 2916
Email: liching@publicgold.com.my
Tel: 04-644 9999
Fax: 04-646 4916




Tapi kalau ade yang datang ke Penang dengan Feri,Public Gold kat Bishop la dekat sket..lebih kurang 10 minit je. Bishop Branch ni dekat dengan Padang Kota..x jauh mana pon..hihi..agak2 kalau nak lepak Padang Kota mai la amik stock kat Bishop Branch nih! tengah hari tu buleh p pekena nasik KandaQ Line Clear...hehehe




Bishop Branch


Public Fine Gold International Sdn Bhd
No.84, Lebuh Bishop,
10200 Penang, Malaysia.
Tel: 04-261 9999
Fax: 04-261 2916


Kat KL ni pulak saya dah pergi ade la lebih kurang 3 kali rasanya..mula2 ingatkan susah sangat nak p..rupa2nya..alahai..x sampai 4 jam pun dari Penang ke Bandar Sunway..dalam 3 jam 30minit..


yang ni yang paling senang nak cari..sebab dekat sangat ngan sunway piramid..
bagi mereka yang dah sampai sini..tapi terasa nak bermalam?x payah fikir panjang..kat Bandar sunway ni sendiri ade Hotel budget..hehe..da penah tidur 2 malam.. ;) sekali lagi saya datang tu saya balik hari je..x tido hotel pun..hehehe..saya turun KL ni pun sebab 1st time dengar talk pasal emas..Pokli yang present masa tu..so sempat la kenal otai2 lain.. :) best sangattttt...
rasa nak gigit2 je emas masa tu..hahah








KL Branch


Public Fine Gold International Sdn Bhd
42A, Jalan PJS 8/6 (Third Floor)
Mentari Business Park,
Bandar Sunway, 46150 Petaling Jaya,
Selangor.
Tel: 03-5634 8999
Fax: 03-5634 1916


Kat Ipoh pulak sepatutnya senang nak cari, sebab saya duduk Ipoh 16tahun..sejak kecik lagi..tapi sejak saya pindah ke Penang..mmg x balik2 Ipoh dah..so agak sukar sket la nak cari jalan Yang Kalsom ni..hehe..Ape?terkejut?haaa...saya memang lahir kat Ipoh dulu..skolah St. Michael sejak tadika lagi..cuma sebab da lama x datang Ipoh..so jalan pun da banyak berubah..pening saya...
Saya turun Ipoh ni pun sebab En Syukor ade bagi talk masa tu..



Ipoh Branch


Public Fine Gold International Sdn Bhd
No.45, 45A & 45B,
Jalan Yang Kalsom,
30250 Ipoh, Perak.
Tel: 05-242 8999
Fax: 05-242 8916


Kalau nak tau, orang-orang kelantan, dah x payah susah2 turun Penang@KL macam dulu dah..sebab Public Gold baru je bukak cawangan diorang kat Kelantan kalau x silap saya 8 Februari 2010..hari Isnin..tapi malangnya..saya x pernah sampai kat sana..hehe..lama betul x p Kelantan..last sekali p kelantan masa kenduri kawin kawan raya tahun lepas 2009..ade 2 kenduri lak tu..satu kat tanah merah satu lagi kat pasir mas..tapi saya lepak bermalam kat umah member di bachok.. ;)




Kelantan Branch


Public Fine Gold International Sdn Bhd
Tingkat 1, Lot 257,
Jalan Kebun Sultan,
15000 Kota Bharu,
Kelantan Darul Naim.
Tel: 09-746 2999
Fax: 09-747 8916 

Ok, lepas ni kat Sg Petani pulak...so orang-orang Utara..x perlu susah2 nak turun Penang..boleh amik stok kat Sg Petani je.. Sg Petani ni pun salah satu destinasi saya yang boleh dikatakan hampir setiap bulan..setiap kali dapat gaji je mesti pergi  Sg Petani..bukan ape..nak pegi makan RadixFried Chicken je..hehe
Bagi mereka yang x tau nak hubungi saya camne, atau mungkin no tipon saya da penah bagi..tapi x hafal2 sampai sekarang..so mudah je..pergi kat website Publicgold.com.my then buleh cari kat senarai dealer di Penang..


Alhamdulillah..dalam masa 2 tahun je..Public Gold dah ade 5 buah cawangan...dan agen-agen di seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak..Kepada orang Sabah pun jangan risau..sebab kat sana pun ade sahabat saya agen Public Gold..

Sekian dulu...Assalamualaikum

3 comments:

pokli on April 27, 2010 at 4:40 PM said...

wah
perkongsian yg sempoi

Amir Firdaus on April 27, 2010 at 10:43 PM said...

wow..otai bagi komen..ni rasa semangat ni!hehehe

Admin Bijak Emas on April 30, 2010 at 7:07 AM said...

BIJAK BIJAK!

 

About Me

My photo
Untuk maklumat/info free mengenai emas. Anda hanya perlu sms@call saya 0125853035. Atau tinggalkan sebarang bentuk soalan di ruangan sembang(chat). Saya akan cuba reply secepat yang mungkin. Semoga kita semua beroleh kejayaan..
Inspirasi Emas Copyright © 2009 Blogger Template Designed by Bie Blogger Template